Regulamin projektu „Pasje Dziecięce”
I. Postanowienia ogólne
§1
- Regulamin określa zasady, warunki i tryb uczestnictwa w edukacyjnym projekcie pod nazwą „Pasje dziecięce”, dalej zwanym Projektem.
- Adresatami Projektu są dzieci w wieku 6-12 lat oraz ich rodzice/opiekunowie/nauczyciele.
- Celem „Pasji dziecięcych” jest rozbudzanie aktywności poznawczej, popularyzacja wiedzy i podtrzymanie pierwotnej ciekawości świata u dzieci w wieku 6 – 12 lat.
- W ramach projektu założono realizację 7- 8 spotkań składających się z 1 lub więcej wykładów na każdym spotkaniu. Spotkania będą odbywać się w Szkole Podstawowej nr 35 w Gdańsku, ul. Wąsowicza 30, Młynku Sztuki w Oliwie ul. Obrońców Westerplatte 34, EduParku ul. Trzy Lipy 3 w Gdańsku oraz na terenie wyższych uczelni i szkół podstawowych w Gdańsku. Dopuszcza się inne miejsca wykładów. Wykłady prowadzą Młodzi Naukowcy w wieku 6-12 lat z różnych szkół w Gdańsku.
- Organizatorem projektu „Pasje dziecięce” jest Szkoła Podstawowa nr 35 z klasami sportowymi im. J.Parandowskiego przy ZKPiG nr 17 w Gdańsku Oliwie ul. Wąsowicza 30.
- Uczestnikami projektu są uczniowie z klas I – VI ze szkół podstawowych.
- Osobami reprezentującymi projekt „Pasje dziecięce” są nauczycieli w/w placówki:
Małgorzata Matejaszczyk, Małgorzata Skwira, Sylwia Kunze, koordynatorzy Projektu.
Kierownikiem projektu jest Elżbieta Kowalczyk.
§ 2
- Wykłady będą się odbywały na terenie szkoły lub miejsc, które biorą udział w Projekcie.
2. Organizator przed każdym kolejnym spotkaniem poinformuje uczestników Projektu o dacie, godzinie i miejscu prowadzonego wykładu poprzez newsletter oraz na stronie internetowej http://www.pasjedzieciece.blogspot.com/ .
§ 3
- Każde spotkanie będzie trwało około 60 minut.
- Wykłady będą się odbywały 1 w miesiącu w okresie od października do maja roku szkolnego.
II. Warunki uczestnictwa
§ 4
1. Rekrutacja na wykłady „Pasji dziecięcych” odbywa się od momentu opublikowania informacji na stronie internetowej szkoły na stronie internetowej http://www.pasjedzieciece.blogspot.com/ do wyczerpania limitu miejsc.
2. Uczestnik Projektu zgłasza swoją chęć udziału do wychowawcy klasy lub organizatora Projektu.
- Uczestnik Projektu przedstawia temat swoich zainteresowań oraz formę ich prezentacji.
- Organizatorzy zatwierdzają propozycję udziału danego ucznia w Projekcie, po wcześniejszym zapoznaniu się z jego materiałami i rozmowie indywidualnej.
- Uczeń po zatwierdzeniu udziału w Projekcie nie może dokonać zmiany tematu, ale może nanosić poprawki i ulepszenia w swoich materiałach do wykładu.
- Tydzień przed terminem wykładu uczeń przedstawia gotowy projekt swojego wystąpienia koordynatorowi projektu bez możliwości jakichkolwiek zmian.
- Dzieci, które nie zostały przyjęte do Projektu z powodu wyczerpania limitu miejsc, zostają wpisane na listę rezerwową.
- W przypadku rezygnacji z zajęć któregoś z uczestników Projektu jego miejsce będzie proponowane kolejnym dzieciom z listy rezerwowej.
- Uczeń może kilkakrotnie brać udział w Projekcie.
- Dopuszcza się osobę dorosłą do prowadzenia wykładu. Obowiązują ją w/w warunki uczestnictwa.
III. Zasady uczestnictwa
§ 5
- Uczestnik Projektu po zakończenie wykładu otrzymuje od organizatora dyplom uczestnictwa.
- Uczestnik może zrezygnować z uczestnictwa w zajęciach. O fakcie tym rodzice/opiekunowie powinni natychmiast poinformować organizatora.
IV. Prawa i obowiązki uczestników projektu „Pasje dziecięce” i ich rodziców/opiekunów
§ 6
1. Każdy uczestnik Projektu jest zobowiązany do bieżącego zapoznania się ze wszystkimi informacjami zamieszczanymi na stronie internetowej http://pasjedzieciece.blogspot.com/
- Każdy uczestnik Projektu zobowiązany jest do przybycia najpóźniej 10 minut przed rozpoczęciem zajęć.
- Każdy uczestnik jest zobowiązany słuchać poleceń organizatorów.
- Udział w wykładach Projektu jest bezpłatny.
- Każdy uczestnik Projektu ma prawo do zgłaszania swoich uwag dotyczących realizacji Projektu.
- Uczestnik Projektu zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
§ 7
1. Każdy rodzic/opiekun uczestnika Projektu jest zobowiązany do bieżącego zapoznania się ze wszystkimi informacjami zamieszczanymi na stronie internetowej http://pasjedzieciece.blogspot.com/ .
- Każdy rodzic/opiekun uczestnika Projektu zobowiązany jest do opieki nad dzieckiem podczas trwania wykładu poza szkołą .
- Każdy rodzic/opiekun uczestnika Projektu odpowiada za wszelkie szkody powstałe z winy podopiecznego w trakcie trwania zajęć, w szczególności za szkody dotyczące wyposażenia sali zajęciowej.
V. Postanowienia końcowe
§ 8
- Uczestnicy Projektu i ich rodzice/opiekunowie, zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt. 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o przetwarzaniu danych osobowych (Dz. U. Nr 133, poz. 833 z późn. zm.), wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do organizacji Projektu.
- Zgłoszenie uczestnictwa w Projekcie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie wizerunku uczestnika Projektu oraz jego rodzica/opiekuna w materiałach o charakterze informacyjnym, promocyjnym oraz na stronie internetowej szkoły, np. nagrania z zajęć, zdjęcia.
- Uczestnicy Projektu i ich rodzice/opiekunowie wyrażają zgodę na umieszczenie treści wykładu (w formie prezentacji multimedialnej, filmu) na Platformie Edukacyjnej.
- Uczestnicy Projektu oraz ich rodzice/opiekunowie wyrażają zgodę na otrzymywanie informacji związanych z organizacją Projektu zgodnie z art. 10 pkt 2 Ustawy z dnia 18.07.2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu projektu „Pasje dziecięce”.
- O wszelkich zmianach uczestnicy Projektu informowani będą za pośrednictwem strony internetowej szkoły lub drogą elektroniczną.